Doom w javascript (raycasting)

Raycasting to technika renderowania pseudo-trójwymiarowych scen. Była stosowana m.in. w Wolfenstein3D i Doom. Pamiętam czasy, kiedy Wolf wymagał odpowiedniego sprzętu, a moja Amiga ledwie zipiała wyświetlając sceny 3D. Z perspektywy czasu, po tak intensywnym rozwoju silników 3D, raycasting jest bardzo prymitywną techniką. Przeczuwam podskórnie, że jednak przeżyje swoją drugą młodość.

Minęło 18 lat (i tu uświadamiasz sobie pewne fakty ;), a silniki tego typu implementowane są w zwykłym JavaScript. Znalazłem w Google implementację Wolfa i Doom:

Swoją drogą druga pozycja (Wolf) używa tekstur bezpośrednio z Flickr.

Dla ciekawskich turorial - Pseudo3D with HTML5

Na koniec przykład we Flash (bardziej grywalny) - Wolfenstein3D

Krótko o mnie

Jestem programistą i architektem systemów IT. Specjalizuję się w aplikacjach intra- oraz internetowyh. Zajmuję się wsparciem istniejących systemów oraz projektowaniem i produkcją.

Zainteresowanych moimi usługami zapraszam do wysłania zapytania.

Javascript logo PostgreSQL logo Cassandra logo Redis logo ElasticSearch logo Ansible logo HTML5 logo CSS3 logo NGINX logo Docker logo

Komentarze

Brak komentarzy